Wrotki Forum

Forum Wrotkowe i Roller derby

Rozciąganie mięśni pachwinowych - zwiększenie zakresu ruchu

6 posts / 0 new
Ostatni wpis
Rozciąganie mięśni pachwinowych - zwiększenie zakresu ruchu

Powoli dociera do mnie, że aby poprawić technikę odepchnięcia powinienem jednak zwiększyć zakres ruchu nóg na boki (rozkrok). Zawsze u mnie było z tym kiepsko mimo dokładnego rozciągania po treningach, nawet trenując kiedyś kick-boxing, udawało mi się stanąć w rozkroku maksymalnie 90-100 stopniowym.
Czy są jakieś niestandardowe (ale bezpieczne) techniki rozciągania mięśni pachwinowych? Wydaje mi się, że właśnie te mogą być u mnie problemem - zawsze miałem je mocno rozbudowane i na nich czułem największe naprężenia i wręcz blokadę np. przy robieniu motylka.

http://www.mowimyjak.pl/newsy

http://www.mowimyjak.pl/newsy/sport/jak-zrobic-szpagat-jakie-sa-cwiczeni...

Tylko ostrożnie i stopniowo, bo można sobie krzywdę zrobić.

Rozumiem, e brakuje rozkroku,

Rozumiem, e brakuje rozkroku, kiedy stoisz na prostych nogach.
Ale czy naprawdę brakuje, kiedy nogę masz ugiętą w kolanie i stoisz w prawidłowej pozycji?
Zdaje mi się, że nie tyle w rozciągnięciu problem, ile właśnie w pozycji.

kasiawilk: dzięki za link, w

kasiawilk: dzięki za link, w zasadzie to większość z tych ćwiczeń stosuję, nie próbowałem tylko rozciągania dynamicznego (podobno niezbyt polecane).
Filip1111: myślę, że jedno wynika z drugiego, właśnie dlatego chcę się lepiej rozciągnąć, żeby móc poprawić pozycję, bo na razie to coraz częściej widzę, że na nic możliwość trzymania się nisko na ugiętych nogach skoro nie jestem w stanie w tej pozycji zrobić pełnego ruchu nogą.
W każdym razie będę próbował, chcę zintensyfikować rozciąganie - tak ze 3-4 w tygodniu i zobaczę jakie będą efekty.

żeby zrobić pełny ruch nogą

żeby zrobić pełny ruch nogą rozciągnięcie jest potrzebne ale skłoniłbym się do sugestii Filipa i dodałbym od siebie bo sam miałem i mam ten problem choć już nie taki jak na początku - przede wszystkim ćwiczenia na równowagę do tego wzmacnianie nóg i praktycznie całej sylwetki - całość ma być jak napięta struna która potrafi utrzymać ciężar Twojego ciała podczas balansowania - jak całość jest rozlazła to i się nie odepchniesz do końca bo błędnik wyśle do mózgu sygnał żeby ten jak najszybciej cofnął nogę i trzymał odpowiedni środek ciężkości - jak zaczynałem to wydawało się że to takie łatwe a teraz im więcej wiem tym bardziej zdaję sobie sprawę jaki jestem niedoskonały i ile pracy przede mną - pozdrawiam i życzę wytrwałości w ćwiczeniach Ps. samo rozciąganie powinno się wykonywać praktycznie od razu po każdym treningu ponieważ wtedy jest najefektywniejsze, nadrywasz rozgrzane mięśnie, odpoczywasz regenerujesz się a one z miesiąca na miesiąc stają się coraz bardziej sprężyste :)

Jak napisałem, tak zrobiłem -

Jak napisałem, tak zrobiłem - poprawa niewielka ale jednak jest. Wygląda na to, że po prostu u mnie będzie to trwało trochę dłużej:) i muszę się uzbroić w cierpliwość.

Zaloguj się albo zarejestruj aby odpowiadać